شناسهٔ خبر: 179188 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

امکان افزایش ظرفیت بانکرینگ به بالای ۵ میلیون تن تا دو سال آینده

مرزبان بنادر عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت بانکرینگ(سوخت رسانی دریایی) در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون تن است و می‌توانیم در یک تا دو سال آینده، این ظرفیت را به بالای ۵ میلیون تن برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر مرزبان در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) که با حضور مدیرعامل و سایر اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از محورهای برنامه توسعه دریامحور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، ایجاد فرصت‌های شغلی، سرمایه‌گذاری در بنادر، پسکرانه و نوار ساحلی کشور است و استان خوزستان و بندر امام خمینی (ره) از این حیث پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در بخش‌های مختلف دارد.

وی ادامه داد: این بندر یکی از سایت‌های نفتی کشور به شمار که می‌تواند در بحث‌های ترانزیت مواد نفتی از کشورهای همسایه و صادرات که در برنامه هفتم توسعه و توسعه دریامحور به آن اشاره شده، سهم بسزایی داشته باشد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه استان خوزستان در تربیت دریانوردان نقش بسزایی در کشور ایفا می‌کند و چیزی حدود ۲۲ هزار دریانورد و ۹ مرکز آموزشی و دانشگاهی در این استان داریم، عنوان کرد: این استان با بیش از ۳۰ درصد تجارت دریایی کشور بعد از بندرعباس در رده دوم قرار دارد و در بحث سوانح هم در محوطه بندر امام خمینی (ره) و پالایشگاه‌ها، شاهد هیچ سانحه‌ای در پنج سال گذشته نبوده‌ایم. در حالی که شاهد بیش از ۵۰۰۰ تردد دریایی در شناورهای مختلف و در حوزه‌های مختلف در استان خوزستان بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد: ابلاغ این سیاست‌ها، بسیار نویدبخش خواهد بود و روند هم مخصوصا در حوزه صنعت بانکرینگ مطلوب است که در برنامه  هفتم و توسعه دریامحور بر آن تاکید شده و باید در پایان این برنامه، ظرفیت به بالای ۵ میلون تن در سال برسد؛ ظرفیت در حال حاضر چیزی حدود ۱.۵ میلیون تن است و می‌توانیم در یک تا دو سال آینده، این ظرفیت جاری را به بالای ۵ میلیون تن برسانیم.